۱۱۱ نفر از حجاج به دلیل وخامت شرایط جسمی‌ به کشور بازگشتند مقطع کاردانی رشته «فوریت‌های پزشکی» حذف خواهد شد ارتباط گردشگری ایران با مالزی افزایش می‌یابد هشداری برای زمین؛ ۲۳ درصد از مساحت زمین دیگر قابل بهره برداری نیست دستگیری عامل قتل پاکبان مشهدی + عکس خمیردندان‌های غیرمجاز از سوی وزارت بهداشت معرفی شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سفری در مشهد نیمی از فوتی‌ها در تصادفات مشهد، عابران پیاده هستند واریز ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به چه معناست؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) کشف انبار داروهای غیرمجاز توسط پلیس مشهد پشه آئدس به رنگ و بوی تایر بسیار علاقه‌مند است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۱۴ تیر ١۴٠٣) | تداوم وزش باد در استان سالاد سزار ۱۰۰ ساله شد | همه چیز در مورد یک سالاد پرطرفدار اهدای اعضای کودک مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش زندگی سه بیمار نیازمند‌به‌عضو شد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گردشگری ایران از دریچه سیاستگذاری دولت چهاردهم؛ باید و نبایدها انفجار شدید در کارخانه تولید جنگ‌افزار آمریکا + فیلم معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می‌گیرند مقدمه و بستر توانمندسازی کودکان کار باید فراهم شود | آمار و ارقام دقیقی از کودکان کار در ایران نداریم افزایش نسبی دما طی امروز و فردا در بیشتر نقاط کشور (۱۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

دلالان و سامانه‌های آنلاین فروش بلیت هواپیما؛ عاملان گرانی و کمبود بلیت

  • کد خبر: ۲۰۶۵۶۲
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
دلالان و سامانه‌های آنلاین فروش بلیت هواپیما؛ عاملان گرانی و کمبود بلیت
دبیر و سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی به تشریح عوامل کمبود بلیت هواپیما در خطوط پر تردد هوایی پرداخت.

فرهاد دوایی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به کمیاب شدن و گرانی بلیت هواپیما در خطوط پر تردد هوایی گفت: نرخ بلیت‌های پروازی را عرضه و تقاضا مشخص می‌کند و در حال حاضر با توجه به کمبود هواپیما در ناوگان پروازی کشور، عرضه و تقاضا هیچ تناسبی باهم ندارند.

وی ادامه داد: از مجموع ۳۰۰ فروند هواپیما در کشور، نیمی از آن‌ها به علت نبود قطعه و فرسودگی زمین‌گیر شده‌اند و تعداد باقیمانده نیز پاسخگوی نیاز فعلی ما نیست.

دوایی خاطرنشان کرد: آزادسازی نرخ بلیت هواپیما می‌تواند جلوی این مشکل را بگیرد و تا زمانی که این اتفاق نیفتد، نبض بازار در اختیار دلالان و سامانه‌های فروش آنلاین بلیت است و متاسفانه روند کمبود بلیت و گرانی برخی مسیر‌های پروازی ادامه خواهد داشت.

دبیر و سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی تصریح کرد: وقتی قیمت بلیت قطار به یک میلیون تومان رسیده است، چه توجیهی وجود دارد که نرخ بلیت هواپیمای مشهد-تهران یک میلیون و ۳۱۴ هزار تومان باشد و توقع داشته باشیم که بلیت هم به آسانی در دسترس ما قرار گیرد؟ آن‌هم با تعداد معدود هواپیما که اگر بتوانیم آن‌ها را نگهداریم، هنر کرده‌ایم؟

دوایی افزود: نرخ هر ساعت پرواز هواپیما در جهان، حدودا ۸۰ تا ۱۰۰ دلار است و این نرخ در ایران حدود یک سوم معادل جهانی آن است؛ بنابراین برخی ایرلاین‌ها به‌جای ارائه خدمات در ایران، مسیر‌های پروازی به کشور‌های اطراف را انتخاب می‌کنند که مبلغ بیشتری را برای آن‌ها دربرمی‌گیرد.

وی تاکید کرد: دلالان به هر شکل که می‌خواهند نرخ‌گذاری می‌کنند و نظارتی بر آن‌ها نیست. اما آژانس‌ها تا مبلغی بالاتر از نرخ مصوب به فروش می‌رسانند، توبیخ شده و پلمب می‌شوند؛ لذا همچنان معتقدیم اگر نرخ‌های بلیت آزادسازی شود، شاهد گرفتاری‌های کمتری خواهیم بود و رقابت بهتری میان عرضه کنندگان خدمات به وجود خواهد آمد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->